2010. április 18., vasárnap

Kirekesztés - diákszemmel

Sokszor halottam már ilyenekről, hogy valakit kirekesztenek egy közösségből, vagy nem fogadnak be. Soha nem értettem, hogy sokakat miért zavarja, hogyha vannak olyan emberek is, akik mások mint ők.
Jól van, az igaz, hogy velem is megesett már, hogy az helyett, hogy segítettem volna, én is beálltam a „rosszak” közé. De ebben az esetben, szerintem az a lényeg, hogyha utána ráébredünk, hogy mit is tettünk. Mondjuk nem minden esetben, mert hogyha valaki nagyon nagy butaságot követ el, akkor lehet, hogy az már megbocsáthatatlan lesz. Tehát még hogyha ilyet is teszünk, nem szabad túl messzire elmenni. Ilyenkor az emberek bele se gondolnak, hogy akár ők is kerülhetnek ilyen helyzetbe, és akkor nekik milyen rosszul esne.
Nekem az a véleményem, hogy amikor például egy ember elköltözik otthonról, és az új környezetben először nem fogadják be, mert neki szőke haja van, a többieknek pedig barna, akkor lehet, hogy piszkálják miatta, meg gúnyolódnak rajta, de utána viszont már különlegességnek tekintik, és inkább felnéznek rá, minthogy kirekesztik. Tehát, ezzel azt akarom mondani, hogy elképzelhető, hogy valaki más mint mi vagyunk, de ez nem feltétlenül rossz. Lehet, hogy ez a valaki, sokkal ügyesebb, és okosabb, mint mi vagyunk, ezért nem kell mindig mindenkit a kinézetéről megítélni.
Állatoknál egyébként ugyan ez a helyzet, tehát hogyha új állat érkezik a közösségbe, akkor először a többiek összeverekednek vele, de aztán kialakul a rangsor, hogy ki az erősebb, és akkor már nyugi van. Mondjuk lehet, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet. Hallottam már olyanról, hogy lovaknál, új ló érkezett a többiekhez, és hetekig ment a verekedés, hogy ki lesz feljebb a ranglistán, ez a sor ki is alakult, de a többi ló, még azóta sem engedi az újat a finom ételekhez, hanem a gazdáinak, mindig külön kell adni annak a lónak almát, zabot, vagy hasonlókat.
Tehát, akár állatoknál, akár embereknél nézzük, ez nem szép dolog, hogyha valakit kirekesztünk, mert mi is bármikor kerülhetünk ilyen helyzetbe, hogy minket rekesztenek ki a többiek, és nekünk se esne jól. Ilyenkor mindig bele kell magunkat gondolni, az a személy helyébe, és akkor rájövünk, hogy ez milyen rossz is.

Pelles Kinga
7.C

1 megjegyzés:

  1. "Ha valakinek olyan barátja van, mint én, minek neki ellenség?" Nemtudom....annyira nem lett jóó, de talán nem is olyan rossz xD (: (szegény Kitti...majd elolvasom az övét is :)

    VálaszTörlés